29 september 2016 - Reisverslag uit Mammoth Lakes, Verenigde Staten van Jeroen en Fianne Willemen - WaarBenJij.nu 29 september 2016 - Reisverslag uit Mammoth Lakes, Verenigde Staten van Jeroen en Fianne Willemen - WaarBenJij.nu

29 september 2016

Door: Jeroen en Fianne

Blijf op de hoogte en volg Jeroen en Fianne

30 September 2016 | Verenigde Staten, Mammoth Lakes

Na het uitchecken vandaag konden we onze weg vervolgen door Yosemite National Park. Omdat we eerder bij Sequoia National Park al een pas hadden gekocht, konden we bij dit park zo doorrijden. In het begin van dit park was een weg van een paar mijl die langs een riviertje liep. Dit was een erg mooi gezicht en leuk stukje om te rijden, ook de grijze bergen en groene bomen op de achtergrond waren gaaf om te zien. Aan het eind van deze weg kwamen we bij een soort 'u-turn' aan, hier konden we parkeren om uit te stappen en te gaan wandelen of we konden terug rijden. Wij zijn terug gereden, richting de ingang van het park waar we binnen gekomen waren. In de buurt hiervan was nog een zijweg, welke richting onze volgende bestemming leidde. Deze weg was nog wel door het Yosemite National Park, dus onderweg nog een flink aantal keer gestopt voor de verschillende landschappen. Zo zijn we gestopt bij een smal riviertje in de buurt van een berg, bij een grasvlakte maar ook bij een groot meer en bij gave bergwegen met mooi uitzichten. Eenmaal het Yosemite National Park uit waren we al bijna op onze bestemming, Mammoth Lake. Dit is in de wintermaanden een populair wintersport oord. Grappig om te zien hoe dit er in de zomerperiode uitziet, bergen zonder sneeuw en overal skikiftjes. Eenmaal ingecheckt op onze kamer zijn we terug naar het dorpje gegaan om iets te eten. We zijn lekker uit eten geweest bij een pizza tentje. We hadden een BLT Sandwich, onion rings en een bbqpizza besteld. Natuurlijk hadden we teveel besteld, dus de helft van de pizza meegenomen in een doggybag. Dit zal morgenvroeg ons ontbijt zijn. Na dit ontbijtje gaan we weer de weg op voor de langste trip van onze vakantie, en rit van ruim 7uur naar Las Vegas.