2 oktober 2016 - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Jeroen en Fianne Willemen - WaarBenJij.nu 2 oktober 2016 - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Jeroen en Fianne Willemen - WaarBenJij.nu

2 oktober 2016

Door: Jeroen en Fianne

Blijf op de hoogte en volg Jeroen en Fianne

04 Oktober 2016 | Verenigde Staten, Las Vegas

Vandaag was alweer onze laatste volle dag in Vegas, morgenvroeg gaan we uitchecken. Omdat het hier altijd zo warm is rond het middaguur besloten we om vandaag lekker te gaan zwemmen bij het hotel. In het zonnetje was dit prima te doen, maar in de schaduw van de hoge hotels om ons heen was dit best frisjes. Na het zwemmen lekker opgefrist en klaar om naar buiten de strip op te gaan. Een aantal hotels hadden we nog niet van binnen gezien dus dit zijn we eerst gaan doen. Indrukwekkend om te zien hoe groot de hotels zijn en hoe het hotelthema overal is doorgevoerd. Zo zijn we bij het New York New York hotel gaan kijken, deze was compleet in thema van, de naam verraad het al, New York. Ook zijn we bij het Excalibur hotel gaan kijken, dit is een groot kasteel met vele torentjes, dit hotel is met het thema middeleeuwen. Het laatste hotel dat we vandaag bezocht hebben was het Luxor hotel, dit hotel was erg luxe hoor. Het was een grote glazen piramide met een grote sfinx ervoor, dit hotel had Egypte als thema. Vanaf dit hotel reed er een gratis monorail verder de strip op, wat ons weer wandelen bespaarde. Helaas bleek dat er 2 soorten monorails waren, eentje die tot het eind (4 hotels verder) ging. Of eentje die bij het 3e hotel weer terug ging naar het begin. Laten wij nu net in die monorail zitten te wachten om naar het 4e hotel te gaan, maar toen ging hij dus opeens weer terug.... Het bespaart zeker lopen die monorail maar tijd.... Ook staan volgens ons sommige dingen onduidelijk aangegeven, zoals welke monorail we precies moesten hebben, maar ook in de grote hotels verdwalen we regelmatig. Uiteindelijk konden we in het MGM hotel een kaartje kopen voor de monorail die naar het einde van de strip reed. We wouden dit kaartje bij de kaartjesmachine kopen maar toen kwam er een man aan die twee kaartjes aan ons wou verkopen. We hebben zijn kaartjes overgenomen waardoor we goedkoper uit waren. Aangekomen bij het Noord einde van de strip stapte we uit de metro en gingen we lopen. We kwamen langs een winkeltje waar Fianne jurkjes zag hangen. Ze wou nog graag een jurkje kopen in Las Vegas. In het winkeltje was heel veel keuze wat het kiezen moeilijk maakte. Uiteindelijk werden het twee jurkjes en gingen we verder. Het was nog een flink eind lopen naar Fremont Street dus besloten we een kaartje voor de bus te kopen. Eenmaal aangekomen bij Fremont Street zijn we eerst naar het einde gelopen van deze straat. Dit is de oude straat van Las Vegas, waar vroeger alles te doen was. Heel de straat is overdekt met grote ledschermen, waar af en toe een soort show op te zien is. We begonnen honger te krijgen en besloten iets te gaan eten bij de Heart Attack Grill. Binnen moesten we alleen wel aan een dresscode voldoen, we moesten een soort patiënten kleedje aan. Alle serveersters waren verkleed als zusters en het thema in het restaurant was dat het het ongezondste restaurant ter wereld is. Als je meer dan 150kg weegt kan je er gratis eten. Als je de Burger niet opkrijgt krijg je 3 klappen met een houten plank voor je kont.. Midden in het restaurant waar iedereen naar je kijkt.. Grappig om te zien maar we voelden niet zelf de behoefte daar te gaan staan. We kozen voor de single burger. Dat is zeg maar ietsje groter dan een normale burger bij een andere tent. En kregen we met gemak op. Daarna met de bus terug naar het hotel. even naar de kamer gegaan om daarna eens te kijken in het casino. Alles werkt volgens ons met een pasje waar je geld op kan zetten om te ( ver)gokken. Dus dat hebben we niet gedaan. wel een potje Pool gespeeld in de lobby. Toen bedachten we spontaan nog een drankje te doen in het hardrock café. Toen we daar aan kwamen en wilden bestellen vroeg ze om onze id, om te checken of we al wel 21 waren.. Ja die had Fianne niet mee genomen dus konden we weer gaan. We besloten om nog even een drankje op de hotel kamer te doen. Jeroen kon die met zijn id in een walgreens kopen. Eerst aten we nog een ijsje en na ons drankje wilden we gaan slapen. Helaas hadden we sinds die avond gasten naast ons in een kamer. Die het erg gezellig hadden.. Het was een rookvrije kamer maar de wietlucht kwam onder de deur tussen onze kamers door. Blegh. We hebben maar een handdoek voor de kier gelegd zodat de geur minder binnen kon komen. Gelukkig gingen ze al vrij snel op stap en konden wij rustig slapen.