27 september 2016 - Reisverslag uit Fresno, Verenigde Staten van Jeroen en Fianne Willemen - WaarBenJij.nu 27 september 2016 - Reisverslag uit Fresno, Verenigde Staten van Jeroen en Fianne Willemen - WaarBenJij.nu

27 september 2016

Door: Jeroen en Fianne

Blijf op de hoogte en volg Jeroen en Fianne

28 September 2016 | Verenigde Staten, Fresno

Vandaag begon de dag met een bezoekje aan de Morro Rock. Deze hadden we alleen savonds bij aankomst in de verte gezien. Nadat we uitgecheckt waren zijn we met de auto naar het haventje gereden vanwaar we de Morro Rock wat beter konden bekeken. Ook konden we in het water otters zien zwemmen en aan de kant zeeleeuwen zien liggen. Na een tijdje zijn we verder gereden met de auto, eerst nog maar een ontbijtje onderweg scoren. Vandaag viel onze keuze op de Tacobell. Hier hebben we lekker kunnen eten, beide een wrap. Maar onderweg in de auto hadden we toch nog wat honger. Dus zijn we nog gestopt bij Jack in the Box om onze maag compleet te vullen voor de wat langere reis vandaag. Na ons tweede deel van het ontbijt gingen we nog opzoek naar een tankstation om de maag van onze auto bij te vullen. Dit bleek toch wat moeilijker dan gedacht, aangezien een aantal stations 'out of gas' waren. Uiteindelijk toch eentje gevonden waar we gelijk de ramen af konden doen met water en een zeem, helaas had dit juist een averechts effect, dus misschien moet de auto binnenkort maar door de wasstraat. Na ongeveer anderhalf uur rijden vanaf daar kwamen we rond half 2 aan bij het Sequoia National Park
Bij dit park hebben we een Amerikaanse Parkenpas gekocht, waarmee je toegang krijgt bij alle nationale parken. Door het park rijden was een hele ervaring, over smalle, bochtige wegen die vrij steil omhoog en omlaag gaan. Op een aantal plaatsen waren er uitloopstrookjes om je auto te parkeren en van het uitzicht te genieten. Hier een aantal keer gestopt om ook foto's te kunnen maken. Na een klim van ongeveer 1500 meter kwamen we aan bij Giant Forrest. Dit is een bos waar Sequoia bomen groeien, en waar enkele van de hoogste bomen op aarde staan. In dit bos zijn we ook op zoek gegaan naar de General Sherman Tree, een van de grootste en oudste bomen op aarde. Na een wandeling vanaf de parkeerplaats kwamen we aan bij deze grote en vooral dikke boom. De top van de boom vonden we er wat tegen vallend uit zien, het leek daar meer dood dan levend. Maar toch leuk om de boom en het bos erom heen eens in het echt te zien. Na dit bezoekje gingen we verder op weg naar Fresco, hier was onze volgende overnachting. Bergafwaarts rijden moesten we oppassen om niet teveel de remmen te gebruiken, want deze zouden dan overhit kunnen raken. Ook bergafwaarts door de bossen rijden was een leuke en bijzondere ervaring. Rond een uurtje of 6 kwamen we aan in Fresno, waar we door een supervriendelijke receptioniste ontvangen werden.... (sarcasme). Aan de overkant van een drukke straat zat de Burger King. Hier wilden we ons avondeten gaan eten. We hadden geen zin om helemaal naar het kruispunt te lopen en daar over te steken, dus rende we, toen het rustig was met auto's, de drukke weg over. Ook dit was weer een hele ervaring. Eenmaal bij de Burger King bestelde we bij de "dove" medewerkster ons eten, na 4 keer zeggen wat we wouden was het eindelijk duidelijk. Het eten smaakte goed hier en ook het refill drankjes systeem bevalt Jeroen wel.Na ons eten zijn we nog naar de supermarkt gelopen waar we inkopen hebben gedaan voor onze reis van morgen, deze zal gaan naar de ingang van Yosemite National Park. Eenmaal terug op de hotelkamer hier nog even onze reis voor morgen bekeken en tv gekeken. Waarna we heerlijk in slaap vielen na een drukke dag.

• 29 September 2016 - 19:05

Astrid:

Leuke verhalen en foto's zeg!! :)

• 01 Oktober 2016 - 00:39

Emmie:

Hee, jullie pagina weer terug dankzij Anton en S en S.
    Leuk hoor. Raar idee dat jullie daar zo ver weg door dat supergrote land travellen.
    Maar wat is die Moro rock nou eigenlijk voor iets? Lijkt gewoon op een gigantische puist in de zee.
    Ik moet het maar eens op internet zoeken.

Op naar het volgende verslag. (ik loop nog achter)