25 september 2016 - Reisverslag uit Monterey, Verenigde Staten van Jeroen en Fianne Willemen - WaarBenJij.nu 25 september 2016 - Reisverslag uit Monterey, Verenigde Staten van Jeroen en Fianne Willemen - WaarBenJij.nu

25 september 2016

Door: Jeroen en Fianne

Blijf op de hoogte en volg Jeroen en Fianne

26 September 2016 | Verenigde Staten, Monterey

Om 8.30uur checken we uit om mooi op tijd bij de car rental te zijn. Alles was prima, we kozen de dodge charger. Voor de garantie moesten we nog even onze credit card laten zien. Maar daar stond niks op.. En mochten we de auto niet mee nemen. Geld overmaken naar de creditcard leek niet te kunnen, per 1 oktober staat er pas een nieuw bedrag op, we verhoogden de limiet maar dit gaat pas de volgende werkdag in. Contact opnemen met de bank dan maar. Waar we alleen maar "een moment geduld alstublieft" kregen te horen
zondagochtend bij ons is zondagavond in Nederland.. Dus met een beetje geluk staat het er eind van de middag op. We probeerden alle pogingen om er toch Geld erop te zetten en opeens zagen we dat de limiet al verhoogd was. Joepie, we konden toch nog vandaag vertrekken. Onze nieuwe wagen stond in de parkeergarage ingesloten door een Toyota en een Nissan, de (vrouwelijke) huurder van de Toyota vroeg of we even geduld hadden, haar man zou binnen 3 minuten terug zijn om weg te rijden zodat wij ook weg konden, ze zei als ze dat zelf zou moeten doen ze een uur bezig zou zijn. Dat is pas zelfkennis. In die tijd konden wij mooi naar de wc in het luxe hilton hotel tegenover het verhuurbedrijf. Eenmaal leeg en onderweg in de auto, waren de eerste meters toch wel spannend, taxi's, bussen, stoplichten eenrichtingsverkeer. Heel anders auto rijden dan thuis in Nederland. Wel een hele gave ervaring om te doen, eenmaal San Francisco uitgereden kwamen we op Highway 1, een mooie route langs de stille oceaan. Onderweg waren er vele mooie plekjes om de auto langs te kant te zetten en te genieten van het uitzicht en foto's te maken natuurlijk. Onderweg ook nog leuke beestjes tegen gekomen, zoals een klein hagedisje en een goffer, een soort muisje. Ook zijn we onderweg gestopt bij een leuk vuurtorentje. Daarna zijn we verder gereden naar ons hotel in Monterey. Eenmaal ingecheckt zijn we eerst een hapje gaan eten aan het eind van de straat, bij Jack in the Box. Hier hebben we prima kunnen eten voor weinig geld, waarna we door zijn gelopen naar de kust, waar ook weer een Fishermans Wharf was. Hier wat foto's gemaakt en ook weer zeeleeuwen bekeken, ookal lagen deze verder dan in San Francisco. Het begon al donker te worden en we moesten nog naar het hotel lopen. In het hotel gezellig een spelletje monopolie deal gespeeld, het bad getest toen Jeroen naar bed wou gaan lag Fianne al op bed te slapen terwijl haar net gelakte nagels lagen te drogen. Morgen alweer uit checken