23 September 2016 - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Jeroen en Fianne Willemen - WaarBenJij.nu 23 September 2016 - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Jeroen en Fianne Willemen - WaarBenJij.nu

23 September 2016

Door: Jeroen & Fianne

Blijf op de hoogte en volg Jeroen en Fianne

24 September 2016 | Verenigde Staten, San Francisco

Onze eerste dag in San Francisco, na alle drukte van New York, besloten we het hier iets rustiger aan te doen. We hebben lekker uitgeslapen en stapte rond 9uur de hotelkamer uit. Op naar de supermarkt om de hoek om een ontbijtje te scoren. Na ons ontbijtje vertrokken we lopend en alvast goed gekleed voor onze avondplannen, naar union square. Dit is een soort winkel centrum met veel verschillende winkels. Wat ons opvalt bij de Apple winkels in Amerika, is de lange rij mensen die buiten staan te wachten, waarschijnlijk voor een of ander telefoontje ofzo. Fianne had alle tijd om te shoppen naar make-up, en Jeroen vond dat helemaal prima, want bijna overal was Wifi, zodat hij lekker zijn gang kon gaan met Pokemon Go.
Eenmaal uitgeshopt bij Union Square zijn we doorgelopen naar Chinatown, een leuk straatje waar alleen maar Chinese winkeltjes en eettentjes zitten. Het leek wel alsof ze bij ieder winkeltje dezelfde prullaria verkochte. Hier hebben we een souvenirtje gekocht en de nodige toeristische foto's gemaakt. Eenmaal China town uitgelopen was het nog ongeveer een kwartier doorlopen tot Fishermans Wharf, een pier met eettentjes en toeristische trekpleisters.
Onderweg kruiste we een straat, genaamd Lombard street. Die straatnaam herkende we natuurlijk, dit is een van de kronkeligste straatjes ter wereld. Heel ver in de verte konden we deze zien, dit was een gaaf gezicht, want San Francisco is niet vlak zoals New York, maar heel heuvelig, wat op iedere hoek van een straat weer voor mooie foto's zorgt. Het waren diezelfde heuvels die ervoor zorgde dat we het vrij warm hadden gekregen van het lopen. De weersverwachting zou ongeveer 19 graden en bewolkt zijn en aangezien we savonds naar het gevangeniseiland Alcatraz zouden gaan, hadden we ons al warm aangekleed. Heel de dag was het zonnig en lekker warm, dus een shirtje en korte broek was beter geweest.
Eenmaal aangekomen bij Pier39 op Fishermans Wharf zijn we eerst naar de zeeleeuwen gaan kijken, deze lagen lekker te chillen in de zon. Vanaf deze pier kon je ook mooi de golden gate bridge en Alcatraz in de baai van San Francisco zien liggen. Weer via de gezellige pier terug gelopen naar het begin, waar een Hardrock Café zit, dit zijn leuke eettentjes vol met muziekgeschiedenis. Hier wou Jeroen altijd al eens heen en in New York hebben we een kijkje genomen in een Hardrock Café, hier in San Francisco gingen we er lekker eten, een burger en biertje en een salade en cola. We hadden echter wel een tijdsdruk, want om half6 zou het boarden van de boot richting Alcatraz beginnen. We kwamen mooi optijd daarvoor bij Pier 33 aan, en rond 6.20 stonden we op het gevangeniseiland. Hier kregen we eerst een korte rondleiding over een gedeelte van het buitenterrein, waarna we binnen een audiotour kregen van +/- 45 minuten, maar omdat Jeroen zoveel foto's wou maken, duurde deze tour uiteindelijk wel langer. Indrukwekkend om deze gevangenis waar de echt zware jongens zaten eens van binnen te zien en via de audiotour de verhalen van toenmalige gevangenen en bewakers te horen. Tijdens de audiotour konden we nog mooi even naar buiten om mooie foto's te maken van de zonsondergang bij de golden gate bridge. Dat het nu avond en dus donker was, gaf wel een extra dimensie aan de hele Alcatraz ervaring. Na de audiotour nog een korte rondleiding gehad richting de boot, zodat we weer om 8.40 op de boot konden. Eenmaal weer terug bij Pier33 in San Francisco begon ons volgende avontuur, veilig terugkomen in het hotel. Hiervoor pakte we een ouderwetse Cablecar, wat ook weer een hele leuke ervaring was. Dankzij de Cablecar hoefde we de heuvels niet meer op en neer te lopen. Op de kruising met de straat van ons hotel stapte we uit en was het nog een paar minuutjes lopen tot we lekker in ons bedje konden uitrusten van deze volle dag.