21 september 2016 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Jeroen en Fianne Willemen - WaarBenJij.nu 21 september 2016 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Jeroen en Fianne Willemen - WaarBenJij.nu

21 september 2016

Door: Jeroen en Fianne

Blijf op de hoogte en volg Jeroen en Fianne

22 September 2016 | Verenigde Staten, New York

Vanmorgen stapten we om 9 uur de deur uit en kwamen terrecht bij een (Italiaans) restaurantje waar ze american breakfast serveerden. We kozen voor toast met omelet en een gebakken ei sunny-side-up. (flubberei) daarna gingen we ein-de-lijk naar het museum waar Jeroen graag heen wilde gaan "American Museum of national history" het mooiste om te zien waren de opgezette :( dieren. Ze hadden werkelijk alle dieren.. Van giraffen tot papegaaien tot haaien. Waardoor het iets weg had van een dierentuin waar je de dieren van erg dichtbij kon zien. Ook was er veel te zien over evolutie, ontwikkeling bij volken, lagen in de aarde, bomen, stenen, heelal en op de bovenste verdieping "leftovers" van dinosauriërs. Het was super groot en veel. Wij liepen er snel doorheen en toch zijn we er bijna 4 uur zoet mee geweest. Het museum ligt tegen Central Park aan dus namen we even de tijd om nog even bij het belverde kasteel en turtle pond te kijken. Aan de andere zijde van het park pakten we de tourbus weer op weg naar Times Square. We stapten uit voor TGI Friday, waar we al een tijdje wilden eten en besloten dat nu te doen als late lunch /vroeg diner. Jeroen bestelde een biertje en Fianne een long island ice tea en samen een pepsi. Even later kwam de manager Jeroen om z'n id vragen. Want tsja voor een biertje moet je wel 21 zijn haha. Bij dit restaurant gooien ze bijna in alles Jack Daniels door de saus. Dit vond Jeroen natuurlijk geen enkel probleem, z'n ogen begonnen te glimmen bij het lezen van de menu kaart. We namen twee "faves" de Jack Daniels burger en crispy chicken filets. Als toetje brownie met ijs en pecannoten en cake met ijs met natuurlijk Jack Daniels saus. We gingen na het betalen naar de wc en kwamen daarna de serveerster tegen die ons al buiten aan het zoeken was geweest, de betaling was niet goed gegaan namelijk. Het probleem bleek dat de mevrouw de rekening + tip als bedrag had ingevuld en daar ging onze credit card niet mee akkoord want dat bedrag is dan hoger dan de rekening. De manager loste het op.. We betaalden opnieuw en gingen nog even naar Times Square. Omdat het warm was liepen we in luchtige kleding maar dat leek niet handig voor de komende activiteiten " top of the rock" en naar het "9/11 memorial" laat op de avond. In de forever 21 kocht Fianne een jeans en jasje, gingen naar de mcdonald's om om te kleden en naar de wc te gaan. Hier in Amerika is het zo dat we uren niks drinken en dan ineens liters door de grote van de bekers en de refill die je overal krijgt.. Vooral Fianne moet regelmatig ineens heel nodig naar de wc, niet zo handig. het was tijd voor het hoogtepunt van vandaag, we zochten het top of the rock gebouw op. Om 18.15 uur mochten we naar binnen. Eenmaal boven had je 3 verdiepingen waar je een prachtig uitzicht had over de stad. Hier hebben we alle kanten uitgebreid bekeken. Het was bijna zonsondergang en we besloten die te bekijken op de bovenste verdieping, (70ste) hier heb je geen ramen er voor. Wat was dit uitzicht prachtig! De lucht liet de mooiste kleuren zien en gaf een prachtige gloed. We hebben onze ogen uitgekeken en heel wat foto's genomen. Jeroen stond op een gegeven moment op de beste plek waar hij zeker een half uur tussen de andere fotografen stond. Fianne maakte een praatje met beveiliger Jay die van alles vertelde over het gebouw. Terwijl hij eigenlijk er voor moest zorgen dat niemand van het gebouw afviel door op de hoogte plaatsen te klimmen voor de beste foto.. Ja je had er wat gekken bij zitten.. 8 uur stonden we uiteindelijk beneden. Onze laatste avond in New York, we wilden heel graag nog naar de plek waar de twin towers hebben gestaan en de Nike outlet store.. Daar zijn we een paar keer naar op weg gegaan maar we kwamen er steeds niet echt bij in de buurt. Het was volgens Google maps nu 38 minuten lopen. We gingen er vanuit dat de winkel om 9 uur zou sluiten dus dat moet nog lukken. De weg was makkelijk te vinden; 6th avenue aflopen tot 33rd street dan broadway avenue aflopen tot 3rd street.. de straten lopen dus af en elke keer mochten we oversteken als het "witte poppetje" brandde. Het was heel druk op straat en zo'n beetje elk verkeerslicht zat tegen (rode hand) met elke Block die we dichterbij kwamen verloren we energie en tijd. Uiteindelijk hebben we er een uur over gedaan. 9.02pm uur kwamen we aan en de verkoper begon net de deur te sluiten. We mochten er niet meer in van hem. Dat was even balen. We besloten door te lopen naar de twintower. Maps gaf aan dat hij misschien gesloten was als we aankwamen en dat het een half uur lopen was. We dachten het is een monument buiten, wat kan daar nou gesloten aan zijn.. Het werd later en rustiger op straat, we kwamen rond 9.45pm aan. Er zat een ketting om het monument en er liepen beveiligers. "noooo" :( morgen vertrekken we en we hebben het nu nog niet van dichtbij kunnen zien. Aangezien het nu erg rustig op straat was en het nog zeker 2 uur lopen was naar het hotel namen we er taxi. Dat vonden onze zere voeten ook een goed idee. Aangekomen bij onze kamer, konden we niet naar binnen. Wat bleek, door de strenge controle bij " top of the rock " waar je door poortjes heen moest, ging bij Jeroen het poortje af.. Z'n portemonnee was het probleem volgens de beveiliger, die Fianne toe fluisterde dat Jeroen te veel geld op zak had, dat was geen probleem dus mochten we door maar de magnetische straal had het pasje van de kamer in de war gebracht. Gelukkig was het probleem snel opgelost en konden we na 13 uur op stap te zijn geweest eindelijk op bed ploffen om nog een beetje uit te rusten voor onze reis de volgende dag.