19 september 2016 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Jeroen en Fianne Willemen - WaarBenJij.nu 19 september 2016 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Jeroen en Fianne Willemen - WaarBenJij.nu

19 september 2016

Door: Jeroen en Fianne

Blijf op de hoogte en volg Jeroen en Fianne

20 September 2016 | Verenigde Staten, New York

Waking up in "the Big Apple" mede door regen en het tijdsverschil werden we vanmorgen op tijd wakker. Waar we het gisteren wat benauwd warm vonden, was het weer vanmorgen totaal anders. We besloten om na een verfrissende douche ons eerste ontbijt in het hotel te eten. Beneden in de lobby zit een kleine bar voor koffie en thee en wat broodjes. We hadden van te voren bedacht naar lower manhatten te lopen maar door de regen besloten we dat maar uit te stellen en dat we beter naar het national museum of national historie konden gaan. Het was toen 7.30uur en het museum opent om 10.00uur, wachten vonden we wat zonde van onze tijd en zo kwamen we uiteindelijk uit bij s'ochtends te fietsen door Central Park en s'middags naar het museum te gaan. Het verhuur bedrijf zat vlak bij de columbus rotonde dus pakten we dat ook nog even mee. We mochten 3 uur fietsen, in de regen.. Gelukkig konden we er nog wel van genieten maar na 2 uur vonden we het meer dan voldoende. Rondje park gehad en helemaal doorweekt geworden. Soppend in onze schoenen de fietsen terug gebracht en een half uur terug gelopen naar ons hotel. Helemaal verkleumd hebben we een warm bad genomen met een lush bubble bar en geprobeerd om onze schoenen en kleding te laten drogen. We zijn niet meer naar het museum gegaan omdat het droog en warm worden veel tijd in beslag nam. Uiteindelijk stapten we half 5 het hotel uit op weg naar Times Squire, mooie route langs central park, weer de colombus rotonde, het steeds drukker worden met mensen, van alle kanten en de verlichting van Times Square steeds dichterbij zien komen. Wauw wat was dat mooi. Vanaf de trap op het plein hebben we het eerste half uur staan genieten en alles in ons opgenomen, de sfeer die er hangt is ondanks de hectiek heel fijn en we voelden ons er echt op ons gemak. We hebben er heel de avond rond gelopen, foto's gemaakt, gewinkeld en wat gegeten. Ondanks onze vermoeide benen kregen we er echt energie van en was de avond voorbij voor we er erg in hadden. We gaan hier zeker nog een keer heen. "the city that never sleeps" begon vanaf half 12 toch echt rustig te worden en onderweg naar ons hotel waren er steeds minder mensen en geluiden. Half 1 konden we rustig gaan slapen na een dag die voelt alsof het 2 verschillende dagen waren. De rust duurt hier tot ongeveer 7uur s' ochtends dan hoor je de drukte in de stad weer toenemen. Op naar weer een nieuwe dag.

• 20 September 2016 - 20:58

Emmie:

Leuk idee!! Zo genieten wij van jullie reis mee.