18 september 2016 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Jeroen en Fianne Willemen - WaarBenJij.nu 18 september 2016 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Jeroen en Fianne Willemen - WaarBenJij.nu

18 september 2016

Door: Jeroen en Fianne

Blijf op de hoogte en volg Jeroen en Fianne

19 September 2016 | Verenigde Staten, New York

Vandaag vertrekken we (eindelijk) naar de Verenigde Staten.
We konden zaterdag niet echt op tijd naar bed dus werd het al snel na twaalven. We dachten slim te zijn door wat eerder op te staan dan nodig was zodat we in het vliegtuig nog wat konden slapen. Dus 4.00uur de wekker en na rustig klaar maken werden we opgehaald door Wiebe en Rudy rond 6.00uur om naar schiphol te vertrekken. Keurig op tijd op het vliegveld, inchecken was zo gebeurd en de koffers begonnen vast aan hun reis zonder ons... Bij de balie van de vliegtuigmaatschappij Delta stond een ogenschijnlijk vriendelijke meneer ons op te wachten voor een gezellig gesprekje, waar ga je heen? Wat kom je doen? Oh honeymoon.. Gefeliciteerd. Wanneer ben je getrouwd? Hoelang blijf je? je gaat ook naar San Francisco zie ik. Heb je daar bewijs van?? We werden flink gekeurd maar daarna kregen we dan toch het stickertje wat aangaf dat we goed gekeurd waren. Bij de douane kon Fianne zonder moeite door lopen. Jeroen had alleen iets in zijn handbagage wat nader onderzocht moest worden. Na een kwartiertje wachten kwamen ze erachter dat het geheimzinnige pakketje de zorgvuldig ingepakte spiegelreflex camera van Jeroen was, die speciaal voor deze reis is aangeschaft. Gelukkig mochten we weer verder inclusief camera. We wisselden wat trouwcadeau geld in voor keiharde dollars en gingen op zoek naar de juiste gate. Op het ticket stond D1 het bleek D47 te zijn. Na een koffie /theetje gingen we boarden. Mooi twee plekjes naast elkaar bij het raam. We werden de ongeveer acht durende vlucht goed verzorgd door de stewards. voor de lunch kozen we kip, spinazie en aardappelgratin met een heerlijk chocolade toetje. Samen keken we de film "the intern" en daarna keek Fianne naar "happy mothersday" en Jeroen wat afleveringen van "mythbuster" de tijd vloog voorbij en van slapen kwam eigenlijk weinig terecht. Toen de landing werd ingezet een half uur voor de daadwerkelijke landing, nam Fianne paracetamol en neusspray in, stopt haar airplugs in haar oren en begint driftig kauwgom te kauwen.. Ja hier begon ze dus wat aan de late kant waardoor ze toch pijnlijke oren kreeg en ze het laatste kwartier toch nog best wat last van haar oren kreeg terwijl ze ook vreselijk nodig naar de wc moest.. Ze kon dus bijna niet wachten tot de vlucht voorbij was. Zodra de riem los mocht rende ze naar de toilet.. Wat kan je toch blij zijn met een wc hè... Hierdoor moest ze wel wachten tot iedereen weg was uit het gangpad en vertrokken we als laatste uit het vliegtuig. Daar stond de rij voor de douane op ons te wachten. Fianne was eerst aan de beurt 2 minuten daarna Jeroen. Helaas werkte het systeem niet mee en moest hij wachten tot de pc en het systeem opnieuw was opgestart. Half uurtje later konden we dan toch onze koffers ophalen en stonden we na nog 1 deur ineens in de hal. Oog in oog met de gele taxi's. het eerste wat we kochten waren donuts haha. We vonden een taxi en Mohammed, onze chauffeur, bracht ons in een uur tijd naar ons hotel. Leuk om zo al de andere cultuur te zien en hoe de mensen daar op de weg zijn. de toeter, flink remmen maar ook flink gas geven.. De skyline die steeds dichterbij kwam was prachtig om te zien. Ingecheckt in het hotel, prima kamer. Daarna nog even op stap gegaan om de buurt te verkennen. Uiteindelijk onze eerste avond maaltijd in de shake shack gekocht. We vonden het naar 23 uur op zijn wel tijd om eindelijk lekker te gaan slapen.

• 19 September 2016 - 21:39

Gerrie:

Wat leuk zo'n verslag.blijven we goed op de hoogte